יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

המגוון פשוט עצום


לפני כמה זמן קניתי עגלת תינוק לילד שלי. הייתי ממש מופתע מהמגוון העצום של עגלות לתינוק שיש בשוק. בכל אחת מאותן עגלות לתינוק שכלולים אחרים; בחלק מהמקרים אפשר להשיג עגלות לתינוק מתוצרת מותגים מוכרים כולל מותגים של מכוניות מירוץ ועוד. כל חברה מתחרה בחברות האחרות כדי להציע את המוצר הבטוח ביותר והנוח ביותר לשימוש עם תינוקות וילדאים בגילאים רכים. בשלב מסוים ממש נסחפתי, ואני חייב להודות שמאז אני עדיין מתעדכן כדי לראות אילו חידושים והמצאות יש בתחום המנשאים והעגלות.

זה התחיל עם הסלקל הראשון

בהתחלה, כשמאיה הייתה עוד תינוקת בת חודשים ספורים ומעטים, חיפשנו סלקלים מתאימים כדי שנוכל לנסוע איתה, ולקחת אותה איתנו בקלות ובנוחות לכל מקום ולחפש עבורה פעילויות לגיל הרך. כבר אז ראינו מגוון עצום של מוצרים אשר לכל אחד מהם יתרונות משלו. ישנם סלקלים אשר ניתן להתקין בקלות על רכב כדי לנסוע עם התינוק ברכב, וישנם סלקלים אשר הם כל כך קלים עד כי ניתן בהחלט לשאת אותם בלי לחשוב פעמיים.

אולם היום, כשמאיה כבר גדולה יותר, אנחנו משתמשים כמובן בעגלה. העגלה הולכת והופכת עם הזמן לציוד יותר ויותר משוכלל. אם פעם היה מדובר בעיקר בכלי פשוט, שנועד לעזור להורים לקחת את הילדים איתם, הרי שהיום ישנן עגלות המתקפלות בלחיצת כפתור ועגלות לתינוק בעלות מספר גדול של שכלולים והמצאות ייחודיות כולל שלל פטנטים, שנועדו לעזור לכם לשאת את כל הציוד הנלווה שבדרך כלל אנחנו לוקחים איתנו, כשאנחנו יוצאים עם הילדים. בחלק מהעגלות, מלבד מתלה לתיק יש אפילו מקום מיוחד להניח בו את הטלפון הנייד.
לי נראה כי היום הרבה יותר קל להיות הורה, מאשר אי פעם בעבר, בין היתר בזכות כל החברות המייצרות ציוד לילדים ולתינוקות.

לימדו מניסיונם של אחרים


אנחנו תמיד מקפידים מאוד בכל מה שנוגע אל הילדים שלנו. אנחנו, כהורים, איננו מוכנים או מסוגלים לוותר על כהוא זה בכל מה שנוגע לבטיחותם ושלומם של הילדים שלנו. לכן, כאשר חיפשתי כסאות בטיחות לרכב, הקפדתי בראש ובראשונה על כך שהכיסאות שמוצעים לנו עומדים בפרמטרים של בטיחות ובתקנים המחמירים יותר של בטיחות הקיימים בעולם כולו.

אם יש משהו שהורים לעולם לא יתפשרו עליו – וכל ההורים האחרים כאן יבינו בדיוק על מה אני מדבר – הוא הבטיחות של הילד שלהם. כאשר אנחנו בוחרים מנשאים לתינוקות, אנחנו נדרוש, קודם כל ומעל לכל, כי הציוד שאנחנו רוכשים עומד בתקני הבטיחות הטובים ביותר של כסאות בטיחות לרכב ולכל הפחות התקנים הישראליים הנהוגים בארץ. אחרי שצימצמנו את הרשימה מעט – כי כמעט כל החברות דואגות להעביר את המוצרים שלהן במבחנים של מכוני תקנים שונים – התפנינו לבחון את הנוחות של כל אחד מהמוצרים. הופתענו לגלות עד כמה המוצרים האלה השתפרו. מנשאים לתינוקות הם היום קלים יותר מאשר אי פעם, וניתן למצוא שלל דגמים המתאימים לכל כיס ולכל צורך של ההורים. הדגמים השונים היום הם קלים ונוחים במיוחד.

עבור תינוקות לאחר הלידה ועד למשקל של 10 קילוגרמים, אפשר להשתמש במנשאים מסוג סל קל, אולם בעבור תינוקות וילדים גדולים יותר, יש צורך לבחור כסא בטיחות מתאים או בוסטר, אשר מסוגל לשאת את משקל הילדים. חשוב להבין, כי לא רק המשקל המקסימאלי משפיע, אלא גם גודלו של של המתקן, שצריך להתאים לילד בצורה מיטבית, כדי להבטיח כי המתקן באמת יכול למלא את יעודו כפי שתכנן היצרן. אי הקפדה על הוראות היצרן יכולה להביא לפגימה ביעילות המתקן, וכך למצב בו המתקן איננו בטיחותי מספיק.

אני זוכר את המנשא הראשון שקנינו לתינוק


בחירת מנשא לתינוקות היא אולי מסובכת יותר היום, אבל האפשרויות הרבות מבטיחות שתמצאו את המוצר הכי איכותי וטוב עבורכם. יש סוגים רבים של מנשא לתינוקות אשר מתאימים לתינוקות בגילאים שונים, וכל אחד מהמנשאים השונים מציע תכונות שונות ומיוחדות. החברות השונות מתחרות ביניהן על עמידה ביותר תקני בטיחות וכל מה שנותר לנו – ההורים – לעשות, הוא לבחור את כסא הבטיחות לרכב הטוב ביותר, וכמובן הבטוח ביותר עבורנו ועבור התינוק שלנו.

הפעם הראשונה תמיד מפחידה

אני חייב להודות כי גודל האחריות מרתיע מאוד. בפעם הראשונה שרצינו לנסוע עם רוני (הבת הבכורה שלנו, היום בת 5), מפלס החרדה היה גבוה. כאשר אתם הורים בפעם הראשונה, כל דבר דבר שעושים בפעם הראשונה עם הילד הוא מפחיד ודורש הכנה רבה כמובן שעברתי סדנאות הורות שונות בתוך מרכז הורות סמוך לביתי. אך  יש דבר אחד אשר לא מתפשרים עליו והוא כמובן הבטיחות.

למרבה המזל, החברות השונות מבינות את הצורך הזה של ההורים ומקפידות על הצבת הבטיחות של התינוק בראש מעייניהן, כאשר הן מעצבות את המוצרים השונים. מוצרים אלה מעוצבים כדי להיות נוחים ככל האפשר מצד אחד, מבלי להתפשר בשום צורה שהיא על בטיחות המוצרים השונים.

ישנם כסאות בטיחות שונים ומגוונים וההיצע יכול להיות מאוד מבלבל, אולם בסופו של החנויות השונות והחברות יודעות להציע מוצרים המותאמים עבור הצרכים של כל אחד מההורים ודרישותיהם. החברות מבינות, כי היות המוצרים שלהן מיועדים לשימוש על ידי ילדים, הורים יהיו קפדנים ביותר בסטנדרטים שהם דורשים, ולכן החברות דואגות לייצר את המוצרים על פי אותם סטנדרטים. כסא בטיחות לרכב היום הוא בטוח מאשר אי פעם בעבר. ובסופו של דבר כל שעל ההורים לעשות הוא לבחור את המוצרים המתאימים.