יום שני, 13 במאי 2013

שחיית פעוטות

בשעה טובה ילדת וחזרת לעבודה לאחר חופשת הלידה. התינוק גדל והוא כבר בן 4-5 חודשים. על פי המלצת חברותיך רשמת את התינוק לקורס שחיית תינוקות. הקורס מתבצע בבריכה מחוממת על ידי מדריכה בוגרת בית ספר לספורט עם הסמכה לשחיית תינוקות.

בבריכות רבות בארץ נפתחו חוגי שחייה לפעוטות. שחיית פעוטות מתאימה החל מ- 3-4 חודשים. הבריכה צריכה להיות מחוממת והאווירה עוזרת להתפתחותו של התינוק. תינוקות אוהבים מים עוד מהיותם ברחם אימם. תינוקות עם פחד ממים נובע בעיקר אם הם עברו טראומה אם מים חדרו לעיניהם ולמערכת הנשימה בזמן הרחצה ודרך אחת להפחית את הפחד הוא חוג שחייה.
כל המדריכים הם בוגרי בית ספר לספורט ובעלי תעודת הסמכה לעבוד עם פעוטות. שחייה פעוטות משפיעה גורמי הצמיחה של התינוק והחוג מחזק את ביטחונו העצמי של התינוק.
אחת הדרכים לשיפור מערכות הנשימה של התינוק ושיווי משקלו היא הפעלת הגפיים. השחייה מפעילה את ארבעת הגפיים והיא גורם מספר אחד לקורדינציה של התינוק ומחזקת את השרירים שלו.
כבר מגיל מספר חודשים מחפשים ההורים דרכים לפעילויות לתינוק שלהם ואחת מהן היא השתתפות בחוג שחיית פעוטות. השתתפות ההורים בבריכה יחד עם הילדים מהווה זמן איכות להורים העסוקים במשך כל ימות השבוע.

לפני ההצטרפות לחוג שחיית פעוטות רצוי לבדוק את כל המסמכים הקשורים לרישיון הפעלת הבריכה, רישיון הסמכה של המדריך/ה ומקצועיותו של המדריך.
כל ההורים שנשאלו האם הם מרוצים מהחוג לשחיית פעוטות בו השתתף התינוק שלהם אמרו שהם מרוצים וממליצים לחבריהם לצרף את התינוק שלהם.

ברית מילה


על פי ההלכה היהודית לכל בן ביומו השמיני לחיו נעשית ברית מילה. ביהדות הברית היא מצווה. ישנם גם עמים אחרים המבצעים ברית מילה לבנים.
המוסלמים ביצעו עד לפני כמה עשרות שנים את ברית המילה בהגיע הילד לשנתו ה-13. בתקופה האחרונה החלו מוסלמים רבים לבצע את ברית המילה ביום השמיני לאחר הלידה, כמו בדת היהודית, וזאת כדי למנוע מהילד סבל וכאבים.

בנצרות נהגו למול את הגברים אולם מסורת זו בוטלה. כמו כן שבטים רבים באפריקה מלים את הבנות בהגיען לבגרות וזאת כדי למנוע מהן הנעה בעת קיום יחסי מין. לאחר התערבות של ארגונים שונים בעולם יש מדינות באפריקה שלא מאפשרים לעשות ברית מילה לבנות אבל חלק מהשבטים עדיין דוגלים במסורת זו.
גברים רבים עולים חדשים מברית המועצות לשעבר שעל פי ההלכה שייכת לדת היהודית אבל בגלל איסור על קיום מצוות דת בעת שהקומוניסטים שלטו לא עשו להם ברית מילה.
עם העלייה הגדולה שהגיע לארץ בשנות ה-90 למאה הקודמת החלו גברים רבים לפנות למוהלים ורופאים בבקשה לבצע את ברית המילה כדי להשלים את יהדותם.
ברית מילה לתינוקות נעשית בדרך כלל על ידי מוהל. בשנים האחרונות החלו להזמין לבריתות גם רופאי ילדים בעיקר משום שהאמהות חשו ביטחון גדול יותר מאשר ברית על ידי מוהל.
גברים שעוברים גיור חלק מהתהליך היא ברית המילה. לגברים אלו בדרך כלל עושים את ברית המילה בבית החולים על ידי מוהל או רופא, לפי החלטת הגבר הנמהל.

בתחילת המאה הנוכחית קמו מספר הורים והתאגדו לקבוצה המתנגדת בתוקף לעשות ברית מילה לילדיהם בטענה שזו בחירה של ההורים, אכזריות כלפי התינוק ושיש להשאיר את הבחירה לעשות או לא לעשות ברית מילה בידי הילד כשיגיע לבגרותו.
אנשי הדת בישראל מאוד מתנגדים לקבוצת ההורים שאינם מוכנים לעשות בריתות לבניהם וטוענים שהם חותרים תחת הדת ואין לשנות את ההלכה בכל פעם שקמה קבוצת מתנגדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה